Jervis Bay en Duras - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu Jervis Bay en Duras - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu

Jervis Bay en Duras

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

16 April 2011 | Thailand, Bangkok

Donderdagavond aangekomen in Jervis Bay. We gaan hier met een beetje geluk dolfijnen zien. We hebben een trip geboekt op een grote boot. Leek ons wat stabieler gezien de flinke wind die er staat. Om 10 uur vertrokken we, wij met zijn vieren en 6 pensionado’s op die hele grote boot. Het waaide inderdaad hard, lang leve de primatour. Het duurde wel 2 en een half uur voordat we de eerste dolfijnen zagen, maar dat was wel in een prachtig rustig baaitje met helder blauw water en witte stranden. Heel mooi, de tocht alleen al helemaal door Jervis Bay was de moeite.
Tot nu toe hadden we 1 kangaroe in de verte gespot, dus hoog tijd dat we daar wat aan gingen doen. Vanuit Jervis Bay zijn we naar Duras gereden. We staan nu op een camping waar de kangaroes om de camper hoppen. Aan de rand van Murramarang National Park. Gisteravond in de keiharde regen aangekomen en geconstateerd, dat we daar eigenlijk niet op voorbereid zijn. Geen regenjassen en geen paraplu bij ons. We hébben niet eens regenjassen, zo lang in de tropen verandert je garderobe toch een beetje.
Het kamperen vinden we trouwens wel weer leuk. Even wennen weer. Sta je met je teiltje en je afwas bij het toiletgenbouw en dan ben je de theedoek vergeten. Of de sleutel, want ze sluiten hier vaak het toiletgebouw wel af. Omdat het ’s avonds vroeg donker en fris is, kunnen we niet buiten zitten. Heel gepriegel binnen af en toe. Zeker als we ook nog proberen te koken. Maar Nienke en Joost vinden dat zo gezellig dat ze graag willen afwassen daarna. Gisteravond Chicken Tika Masala met Nan brood en broccoli gegeten.
Nu is het weer droog en heerlijk fris weer. Graad of 20 denk ik. Vanmiddag de omgeving verkennen en dan nog een stukje verder naar het Zuiden.

• 23 April 2011 - 09:22

Liesbeth:

Eline, dit is een waanzinnig gave reis !!!!