Blue Mountains en Kiama - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu Blue Mountains en Kiama - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu

Blue Mountains en Kiama

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 April 2011 | Thailand, Bangkok

Maandagochtend de camper opgehaald bij de enige onvriendelijke Australiër die we tot nu toe hebben ontmoet. Beetje gammel geval, deuren die niet sluiten en muffig beddengoed, maar ok, wel leuk zo’n camper. ‘If you bring it back dirtier as it is now, we’ll charge you 250 dollars cleaning costs’, zei onze camperverhuurder. ‘What if we bring it back cleaner’ , vroeg Joost nog, maar daar kreeg hij geen antwoord op.
Toen richting de Blue Mountains vertrokken. Prachtig, maar vooral ’s-avonds en ‘s- nachts...KOUD! Dat je bibberend met sokken in je slippers naar het toiletgebouw rent om maar weer zo snel mogelijk terug te zijn. Na een nachtje in Blackheath stonden we voor de keus, of verder de Blue Mountains in, of naar de warmere Zuidkust. Dat was niet zo moeilijk, we zitten nu in Kiama, camping aan het strand, dezelfde buurman als in de Blue Mountains. Dat heb je wel eens van die mensen die je de hele vakantie tegenkomt. Buurman is zo’n echte kampeerder, die zodra je je camper uitkomt met z’n hulpkit, kaarten en adviezen klaar staat. Hij zou het liefst onze camper ingaan om alles gedetailleerd te vergelijken met de zijne. Dat hebben we nog kunnen voorkomen....
Kiama is een gezellig stadje, veel surfers. Vlakbij is het ‘Blow Hole’, daar zijn we vanmiddag naartoe gelopen. Rotsen met een opening in het midden , waar de zee af en toe doorheen spuit.
Onze camper staat niet ver van de zee, we horen de golven ruisen als we in bed liggen. Morgen gaan we weer verder richting Jervis Bay.

• 23 April 2011 - 09:21

Liesbeth:

wow wat gaaf, die spuitende zee

en haha, briljant van Joost !!!