Taipei - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu Taipei - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu

Taipei

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Afgelopen maandag zijn we naar Taipei vertrokken voor de Fobissea Games. Een sporttoernooi tussen een aantal Aziatische scholen uit Hong Kong, Taiwan, Maleisie en Thailand.

Twee kinderen van onze school stonden met een verlopen paspoort bij de incheckbalie....Zo zielig. Ouders gebeld dat ze ze weer op konden halen. Een jongen kon nog door snelle actie van de directeur de volgende dag komen op een tijdelijk visum. De ander heeft het spektakel waar hij al weken voor getraind heeft gemist.

Dinsdag zijn de kinderen naar een pretpark gegaan en was er een sightseeing trip georganiseerd voor de ouders. Lekker relaxed begin dus. De hele hoge 101 tower van Taipei op geweest en verder wat lokale tempels en monumenten bezocht.

Woensdag ochtend om 8 uur begon het eerste evenement: zwemmen. In een snik snik snik heet stadion. Me maar een beetje ingehouden met aanmoedigen want anders zou je nog omvallen. Dat hoeft trouwens ook niet want de Thaise ouders zijn onvermoeibaar met tamboerijnen, trommels en een hoop geschreeuw.

Vervolgens 3 dagen lang alle wedstrijden T-ball, athletiek en voetbal gevolgd. Top: Joost goud op de 25 meter borstcrawl en Nienke eerste met voetbal. Flop: Joost die van pure spanning het estafette stokje te strak vasthoudt waardoor het op de grond valt bij de overdracht. Heel spannend: Nienke die heeeeeeeeel relaxed aan de 800 meter hardlopen begint en dan een half rondje voor het eind de vaart erin zet en de bronzen medaille haalt.

Ook een leuk schouwspel: de ouders. De ene zo fanatiek alsof het om de Olympische spelen gaat. De ander (Sharon, iemand waar ik veel mee optrok), die iedere keer net bij de Starbucks koffie was halen als haar dochter iets won. Ook een leuke tekst van een van de deelnemers tegen haar moeder: Here mum, my 3d medal, now I'm getting a Black B.....

Qua kleding ook nogal wat verschillen. Met name de 'Hong Kong moeders' leken een soort van onaangetast door de brandende hitte, met leuke jurkjes en haren in de coupe. ik zag er na een uur al uit als een uitgewrongen vaatdoek. Toch eens vragen hoe ze dat doen.

Al met al een hele gave week gehad. Nog twee weken naar school en dan komen we lekker naar Nederland!