Narooma en Burill Lake - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu Narooma en Burill Lake - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu

Narooma en Burill Lake

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

20 April 2011 | Thailand, Bangkok


Vanuit de kangoeroe camping zijn we naar Narooma gereden. We kwamen terecht op een camping vlak aan zee, prachtig mooi groen met enorm hoge bomen, waar hele zwermen regenboog papegaaien rondvlogen. Al snel bleek dat ze supertam waren. Als je een stukje brood in je hand hield kwamen ze met tientallen tegelijk aangezoefd en gingen ze overal op je zitten. Heel bijzonder om zulke kleurrijke vogels van zo dichtbij te zien.
Verder veel kinderen en een trampoline (en dat is natuurlijk het belangrijkst), dus Nienke en Joost wilden hier gelijk twee nachten blijven. Dat vonden wij ook een goed plan.
We hebben nog een een soort Australisch Volendam-achtig dorp bezocht en we zijn aan het eind van de middag op het lokale vissersstrandje beland waar de mannen met de visvangst net terug kwamen. Aan het water was een soort aanrecht, waar de mannen hun vissen vol overgave schoonmaakten, ondertussen stoere verhalen uitwisselend over haaien en afmetingen van de vis. De vrouwen stonden er een paar meter achter en maakte af en toe een foto van man met vis. Vlak aan het strandje zag je allemaal pijlstaartroggen zwemmen en er zaten twee zeehonden lekker te badderen. Heel mooi tafereeltje. Dat vissen is hier echt een heel gebeuren. Onze camping buurman baalde van die zeehonden in zee, want dat was slecht voor de vangst.
Nienke en Joost waren inmiddels bevriend met de buurkinderen, die waren naar ze toe gelopen: ‘Hey, you wanna be friends’ . Valt me echt op dat ze makkelijk contact maken die Australiers. En dat begint al jong. Ik zat te lezen en toen stopte er zo’n klein meisje op een roze fiets met een roze helmpje op, denk nog geen 4 jaar. ‘ Goodmorning, do you have any kids for me to play with’?
Maandag zijn we naar Burril Lake gereden, weer langzaamaan de terugweg naar Sydney begonnen. We hebben nog een zwempauze ingelast op zo’n typisch surfstrand met hele hoge golven. Nog naar een diertuintje geweest, inclusief ‘slangen en wombat-show’ : op een veldje mocht je zowel slang als wombat (een soort grote dikke hamster) vasthouden. Toen aangekomen op een camping met een nog grotere trampoline dan op de vorige.

  • 20 April 2011 - 19:11

    Fien De Vries:

    Wat maken jullie geweldige dingen mee. heel leuk dat we zo mee kunnen genieten.Dit is toch allemaal geweldig! En voor mij is het helemaal een leuke afleiding. Ze hebben me verleden week voor de deur aangereden een mevrouw die in paniek was en nu willen ze schuld verhalen bij mij. Ik ben helemaal hoteldebotel. Dit is dus de tweede keer, weet je nog Eline toen mijn motorkap in elkaar zat? Ik ga nu mijn auto maar ergens anders parkeren. Gelukkig heb ik verder wel leuke dingen als compensatie. Nou geniet er nog maar van en ik zal zorgen als jullie terug zijn dat het verhaal van Joost over "vroeger"af is. Dat mail ik wel.Want dat moest toch eind april he? En verder een goede reis terug. Liefs mam

  • 20 April 2011 - 20:45

    Leny En Joop:

    Lieve allemaal,
    We hebben weer genoten van jullie laatste blog en wat een leuke foto's weer.
    Dit lijkt me echt genieten van een mooi en groen Australië en de temperatuur lijkt ons ook wat aangenamer. Hier in zeeland hebben we wat dat betreft ook niet te klagen,
    het is al dagen zonovergoten met de laatste dagen 25 C of zelfs veel meer op het achterterras. En het blijft zo t/m de paasdagen. Ik ga nu proberen
    familie foto waar jullie allevier opstaan
    vergroot af te drukken want die vinden wij wel heel erg leuk.Lieverds geniet heerlijk van deze prachtige reis en als we elkaar niet meer spreken een hele goede reis terug naar huis.
    Liefs en kussen van ons allebei xxx
    .

  • 23 April 2011 - 09:27

    Liesbeth:

    Die familiefoto is inderdaad superleuk. En wowwwww, hele zwermen regenboogpapegaaien ???? Heb je daar ook foto's van gemaakt?

    Wat een onbetaalbare dingen maken jullie zo al even in de eerste paar dagen mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

wonen in Thailand

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Children day oftwel 'Wan Dek'

25 Oktober 2011

Halong Bay

20 Oktober 2011

Hanoi

19 Juni 2011

Taipei

23 April 2011

Weer in Sydney
Eline

Actief sinds 18 Maart 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 15360

Voorgaande reizen:

16 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

Canada 2016

01 Augustus 2007 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: