Pattaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu Pattaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu

Pattaya

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

06 April 2009 | Thailand, Bangkok

Pattaya, in de toeristenboekjes omschreven als een stad waar je vooral weg moet blijven. Het wemelt er van de (oudere) mannen met jonge Thaise meisjes. En niet alleen in de go go bars. In de Carrefour, op de brommer (bij voorkeur met ontbloot bovenlijf), overal. Het uitgaansleven is er vooral op gericht om die mannen aan een Thais meisje te helpen. Of om een Thais meisje aan een Westerse man te helpen. Het is maar hoe je het bekijkt.
Toen we hier bijna twee jaar geleden aankwamen wilde ik er zo weinig mogelijk komen. Inmiddels gaan we verhuizen. Dichter naar Pattaya. Waarom? Daar zitten de Westerse winkels, de leuke restaurants, de mooie stranden, de sportscholen, eigenlijk alles. Bovendien kijk ik er na twee jaar anders tegenaan. Je kan er wegblijven vanwege het straatbeeld, of je kan er de leuke plekken opzoeken.
Laatst zijn we uitgegaan op de beruchte Walking Street. Een soort Thaise Wallen. Je loopt onder een grote boog door en de straat wordt dan eerst geblokkeerd door een witte bus van de Tourist Police. Daar kan je gratis je bloeddruk laten meten. Vier Thaise meisjes zitten keurig achter een lange tafel met de bloeddrukmeters in de aanslag. Voor sommige mensen kan de spanning wat al te hoog oplopen in dat gebied. Ik denk dat ze zo ongelukken willen voorkomen. Maar als je de roltrappen naar de bars boven niet opgaat en de vage zijsteegjes vermijdt, vind je ook best leuke tenten, met goede bands. Er hangt overigens absoluut geen agressieve sfeer, eerder gezellig. Achteraf zeiden we tegen elkaar. Leuk om te zien allemaal, maar hoeft niet iedere week. Je kan eigenlijk alleen per sms communiceren want de muziek staat overal LOEIhard. Zelfs buiten op de terrassen kan je elkaar niet verstaan. Dus het enige wat je kan doen is een beetje rondkijken en gebaren wat je wil drinken. Je kijkt overigens wel je ogen uit qua typetjes . We hadden allemaal erg ons best gedaan om er op ons best uit te zien, maar echt NIEMAND is er geïnteresseerd in een veertig plusser die er nog best leuk uitziet. Zelfs niet een klein beetje sjans. Ik geloof dat we de volgende keer weer gewoon ergens gaan eten.

• 06 April 2009 - 15:46

Liesbeth Eustatia:

leuk!

• 08 April 2009 - 15:29

Esther:

Leuk om jullie zo te volgen! Wanneer gaan jullie verhuizen en waar naar toe? X Esther.