Slangen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu Slangen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu

Slangen

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 April 2009 | Thailand, Bangkok

Slangen
Grote consternatie onder sommige ouders op school. Groep 3 en 4 ging een nachtje op school slapen. Groep 3 in de klas, groep 4 in tenten op het speelveld. ‘Wat vind jij ervan?’, was de vraag die gonsde onder de ouders die hun kinderen kwamen halen na schooltijd. Dat zijn er trouwens niet zoveel (ophaalouders), want de meeste kinderen gaan met de schoolbus. Het is echt Nederlands om je kind zelf op te halen en ook te willen weten wat ze allemaal doen, hoe de klas eruit ziet, wie de leerkracht is, waar ze zitten.
Het geval is namelijk dat er nogal veel slangen gesignaleerd waren in en rondom de school de laatste tijd. De vraag was dus eigenlijk, blijven die slangen wel weg bij de tentjes? Laatst zei mijn overbuurvrouw tegen mij: ‘ Eline, Did you hear dat er een sleng was in de klas’ . Mijn overbuurvrouw is Engelse, getrouwd met een Nederlander en ze probeert altijd haar Nederlands met mij te oefenen. Ik vroeg dat later aan Joost en die zei : ‘ja dat klopt, we moesten allemaal op de tafel gaan staan’. Verder was er ook van de ene op de andere dag een enorm bijennest in de boom op het speelveld met echt hele grote bijen (3 keer zo groot als een normale Nederlandse bij). We kregen instructies om rustig naar de klas te lopen, want we mochten de bijen geen schrik aanjagen. Een beetje akelig idee wel . Het nest werd overigens snel verwijderd.
Mijn angst voor gevaarlijke beesten is niet zo groot, heb ook nog niet heel veel engs meegemaakt. Slechts een grote blazende monitor (soort grote hagedis, overigens ongevaarlijk)in de tuin en een slang op het strand in Koh Chang. Maar anderen die ik ken wel. Iemand die thuis achter de computer zat en uit haar ooghoek iets zag bewegen…slang. Iemand die een boekje zat te lezen in de tuin en gezelschap kreeg van een schorpioen…
Het logeerpartijtje op school is goed gegaan. Zwemmen, pizza, kampvuur, allemaal leuk natuurlijk. En de slangen zijn weggebleven. Ze zeggen ook dat ze banger voor ons zijn dan andersom. Dus daar blijf ik maar even vanuit gaan.