Fotoshoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu Fotoshoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu

Fotoshoppen

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Jaycee is onze Thaise juf. Ze is 44, gescheiden en naarstig op zoek naar een nieuwe man. Dat zegt ze tenminste zelf. Thai kunnen af en toe ontwapenend open zijn. Ze zegt dat ze er nog jong uitziet omdat ze veel bier drinkt. Daar blaast d’r gezicht lekker van op. Haar foto mocht ik wel op mijn blog plaatsen, ze hoefde nog niet gefotoshopped te worden. Maar wel onder voorwaarde: ‘ you must put my telephone number with the foto, you never know, ha ha’
Bij Megan, mijn Australische lesgenoot, was dat anders. Althans, volgens de fotograaf hier in het dorp waar ze een foto voor haar paspoort liet maken. De fotografe keek haar indringend aan, nam haar gezicht in haar handen en mompelde afkeurend: ‘ mai die, mai die (niet goed)’ . Ze heeft namelijk sproeten en dat is blijkbaar niet de bedoeling. Dus,alle rimpels en sproeten weg. Ze liet me het resultaat zien, een keurig roze strak barbie-hoofd. Dat ze onherkenbaar op haar paspoort staat, maakt blijkbaar niet uit.
Maar ok, moet aan mijn huiswerk beginnen. We zijn bij de ontkenning. ‘These are not my son’s socks is de eerste zin die ik moet vertalen. Je kan het maar een keer nodig hebben

• 25 Maart 2009 - 11:10

Jeanne-Marie: