Hong Kong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

18 Juni 2009 | Thailand, Bangkok

Vorige week dinsdag ben ik samen met Nienke naar Hong Kong afgereisd. Ze deed mee aan de Fobissea Games: een sporttoernooi tussen 6 Aziatische scholen. We vertrokken 's-ochtends om 6 uur vanaf school in busjes, met politie-escorte. Een van de vaders is politie agent en die heeft ons zeer serieus kijkend tot na de douane begeleid. 35 kinderen,4 leerkrachten en een handjevol ouders. Lang niet alle ouders gaan mee, of komen later. Voor mij zou het echt geen optie zijn om Nienke alleen naar Hong Kong te sturen voor een week, maar dat is wel Hollands denk ik. Of misschien ligt het gewoon aan mij. Heel veel Aziatische ouders hebben daar geen enkele moeite mee. En als ze al mee gaan, willen ze vooral middenin het shopping gedeelte zitten en niet in de buurt bij de kinderen. Is ook wat voor te zeggen natuurlijk. Ze komen wel aanmoedigen trouwens. Ongelofelijk wat een energie en een herrie.

Goed, een hele happening al die kinderen door de douane en door de griepcontrole. Vervolgens 2 uur bij de Burgerking doorgebracht omdat we vertraging hadden (gelukkig wel een lunchbon gekregen, dus alle kids zaten om 10 uur aan de friet met hamburger). Uiteindelijk veilig en wel aangekomen in het Disneyhotel, want daar sliepen we. Toen was ik mede reisleider af en ben ik naar mijn kamer gegaan. 'U bent met deze groep kinderen? Wilt u ook de wake up call van 6.15'. Nee dank u. Wat een luxe.Ik voelde me heel werelds toen ik 's-avonds aan mijn biertje in de bar zat. Ik had alleen geen idee waar ik precies zat in Hong Kong. Hoe ik bij al die sportvelden moest komen, kortom lekker voorbereid. En het was natuurlijk mijn eer te na om bij de kinderen in de bus te springen. De volgende dag Disneyland in en donderdags begon het sporttoernooi. Al sms-end (moest weten waar over te stappen) met mijn buuf Sharon die 10 jaar in Hong Kong heeft gewoond, kwam ik met de metro aan bij het zwembad. Daar waren de eerste dag de wedstrijden. Toen 3 dagen supporteren. Het leek wel een soort mini Olympische Spelen. Zwemmen, T-ball (slagbal), Athletiek en voetbal. Stephan en Joost waren er inmiddels ook. Nog wel even hectiek, omdat alle scholen in Hong Kong gesloten werden vanwege de Mexicaanse griep. Maar de organisatie besloot wel om door te gaan. Kinderen moesten wel nadat Mickey Mouse ze wakker had gebeld (Hello, I am Mickey Mouse, this is your wake-up call) iedere dag temperatuur meten.

Het geheel werd in stijl afgesloten met een galadiner. Ik wilde leuk naar Nienke d'r kamer gaan vantevoren om d'r haar een beetje te fatsoeneren, maar dat was niet de bedoeling. 'Mam, je hebt zelf gezegd dat ik alles zelfstandig moest doen, dus ik zie je wel daar'.

Al met al een superweek gehad.Nu de verhuizing voorbereiden.

• 22 Juni 2009 - 20:30

Liesbeth:

Man wat suuuuupergaaf!!! En bescheiden als jij bent moest ik uit de foto's (niet eens uit de tekst) opmaken dat Nienke eerste is geworden met pushball! Geen idee wat het is, maar ieder mens zou eens in zijn leven op zo'n trapje moeten staan, en wel op nummer 1. Dat maken jullie voor de kinderen toch allemaal maar mooi mogelijk! R.E.S.P.E.K.T !! Oja, en ik ben jaloers. Ik wil ook met jou in HongKong op een zogenaamd galadiner zitten.

xxxx