Banff en Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu Banff en Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Eline Paauwe - WaarBenJij.nu

Banff en Whistler

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

27 Juli 2016 | Canada, Vancouver

Afgelopen donderdag zijn we aangekomen in Banff. We stonden op een campsite voor ons gevoel aan de voet van de Rocky Mountains met prachtig uitzicht. Het waaide wel hard, het deurtje van de camper schoot uit mn handen waardoor de dranger afbrak, hele handige actie. Eerste schade. Achter ons stond een stel uit California die alle hondenshows afliepen met hun 5 honden die ze bij zich hadden in hun omgebouwde bus. Zaten duidelijk om een praatje verlegen, zij bleef ook doorpraten, ook als je voor je gevoel het gesprek al had afgerond en terugliep naar de camper. Ze kwamen gelijk met de praktische tip om de camper om te draaien zodat we meer privacy hadden bij onze picknick tafel. Klopte ook, dus hebben we gedaan. Have you seen the beautiful flowers along the road? The pink ones? , .riep ze me nog na toen ik ging douchen. Ja, die hebben we gezien, want we zijn gaan mountainbiken. 2 leuke routes met tussendoor een lunch in Banff. Door de bossen en langs een ravijn, was wel hoog. De volgende dag naar een meertje gereden. Het eerste stuk vol met Aziatische en Indiase families die daar lekker aan het bbqen waren, maar als je 5 minuten verder liep was er niemand meer te zien. Prachtig, ook nog verrast door een paar berggeiten. De volgende dag weer door richting Whistler. Halverwege zijn we op een kleine campsite vlak aan een meertje beland. Op een bord aan het begin stond dat we ons moesten melden bij de 'Office'. Bleek een soort houten keet met een gerimpelde oude dame die een paar tanden miste. Hi there! Big smile. Hello, we would like to register. Ok good, you have a swim first, i'll come to your site later to collect. 's Avonds om een uur of 8 kwam haar dochter (denk ik) in korte broek met cowboyhoed after ' a long day at the river' zoals ze zelf zei (lichtelijk beschonken), het geld innen. Inmiddels in Whistler aangekomen, ook weer zo'n bergsport dorp. Gisteren een gletsjer hike gedaan. Echt heel gaaf. Achter zo'n gids aan door de sneeuw. Die ons vertelde dat beren bearspray heel lekker vinden (soort chilly en pepper hotdog) Wel vervelend als ze het in hun ogen krijgen, maar voordat je je bearspray hebt gevonden en met tussen pozen 5 keer in z'n ogen hebt gespoten als je oog in oog staat (zo staat het op de instructie).... Inmiddels wel nieuwsgierig geworden naar een beer, we hebben er nog steeds geen gezien. No bears in the mountain here zei Gavin, onze gids. They are all at your campsites eating your food or at the golfcourse eating the grass. Zo, de wasmachine is klaar. Dus we kunnen op pad. Gaan zwemmen bij een meertje hier in de buurt.

• 28 Juli 2016 - 08:23

Monique:

Hallo fam.Paauwe, wat een mooie reis is dit zeg. Vanmorgen aan de ontbijttafel hebben ro en ik genoten van jullie foto's en verslag. Laat die beer nu maar voor wat hij is,die kun je beter niet tegen komen haha. Veel plezier vandaag!

• 28 Juli 2016 - 13:23

Leny:

Lieverds, alles oke hier. Wat leuk om zo,n lang verslag en foto,s te
    ontvangen. We leven heel erg mee met de verhalen van deze
    vakantie. En zijn zo een beetje bij jullie.
    Met m,n been gaat het al een stuk beter, ja oude pezen ! duurt veel
    langer zei de dokter word je ook niet blij van .
    We gaan geregeld naar het strand en dan lekker een terrasje pakken.
    Marjon komt alleen even vliegen met mijn verjaardag heel leuk
    maar wel erg vermoeiend voor haar. Dus heb Ik in de namiddag
    wat vrienden voor een borrel gevraagd. Vond ze wel leuk om die
    weer eens te zien. Joop ,pa,is wezen golven heeft ook een
    pijntje hier en een pijntje daar een phpdtje zeggen wij.
    Ik ga denk ik vanmiddag naar Middelburg even neuzen en naar
    Cora. Nog een hele fijne vakantie kijk uit voor de beren he.
    Liefs van ons tweetjes voor jullie viertjes, dikke kus.
    ,O,ma Leny.

• 29 Juli 2016 - 22:34

Fien:

Wat een prachtige foto's en wat een heerlijke afwisselende tijd hebben jullie daar. Dit is wat je noemt genieten. Die meren zijn daar prachtig he? Ik ben wel een beetje jaloers hoor er komen zo veel herinneringen weer bij mij boven? En nu op naar Wim en Corine begrijp ik. Wat heerlijk toch dat we op deze manier zo mee kunnen genieten. Echt geweldig.
    Hier is de temperatuur weer normaal en hier in Brandevoort is de kindervakantieweek vanmiddag weer afgesloten. Ongelooflijk wat ze allemaal doen voor die kinderen. Het was veel voor mijn deur op dat veld, was leuk om te zien. Verder hadden ze een sambaband, en allemaal op straat lange wijntafels als slot waar ze frieten en zo kregen en nog een carnavalsfeestje hadden. En dat allemaal voor de kleintjes kleuter en lagere school. Verder zijn er 14 bewoners op komen dagen op mijn oproep om hier in de tuin te gaan boulen. Ze zijn al een paar keer geweest en het is bere gezellig. Dus mijn oproep heeft wel vruchten afgeworpen. Wel sloom dat ze daar zelf niet op komen, ze hadden bijna allemaal ballen thuis liggen.
    Nou doei en de groeten nogmaals aan de familie, mam